TIA portal scl help

Iemand die werkt met scl en kan helpen?

we proberen een while loop te gebruiken maar dit zorgt ervoor dat de PLC een te lange cycle time krijgt (infinit loop). na het doorlopen van de code kunnen wij nergens een oneindige functie ontdekken. Iemand die hier misschien oplossingen voor heeft?

@4lloyd

@4lloyd kan jij helpen?

1 Like

Ik kan waarschijnlijk wel helpen met jullie probleem :slight_smile:.

Normaal gesproken geeft een while loop geen problemen, dus als het fout gaat komt het door de code. Hoe vaak wordt de loop uitgevoerd en wat wordt er in de loop gedaan? Weet je zeker dat de loop conditie goed is (bijvoorbeeld = in plaats van :=) en dat de controle die je uitvoert niet mogelijk gemist kan worden (dus gebruik >= of <= in plaats van =).

Mocht bovenstaande het probleem niet oplossen dan kan ik meekijken met de code als jullie dat willen. Stuur de code dan naar mij of contact mij op Teams (voor een afspraak) zodat ik live mee kan kijken.

1 Like

Uiteindelijk was het een fout aan onze kant. While loop niet genoeg voorwaarden meegegeven. Goed voorbeeld van te lang bezig zijn en het probleem niet meer kunnen zien. Op het moment werkt alles dus geen hulp meer nodig.

1 Like